Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Sunday, June 20, 2010

Hidayah 3




Diam ketika suatu masa dahulu


Bismillahirrahmanirrahim..

Sambungan hidayah 3 :

Penyanyi Rap Wanita Asal Perancis Masuk Islam


Kita sebagai umat islam tidak putus berdoa semoga Allah membuka pintu hati mereka orang kafir.Apabila mereka melakukan kerosakan sekaligus menghina, memerangi islam dan inginkan permusuhan...ketika itu halal darah mereka untuk dibunuh.Tetapi,jika mereka masih berlaku baik dan menghormati agama hanif islam,maka moga-moga Allah membuka pintu hidayah untuk mereka.

Kerana hidayah yang hadir umpama cahaya dipenghujung kegelapan.Maka manusia akan dapat berjalan dan bergantungan disebabkan cahaya yang hadir tadi.

Penyanyi Rap muda Perancis '' Diam '' telah memeluk Islam. Dia memberitahu kepada media-media Perancis bahawa “Segala ubat tidak boleh menyembuhkan jiwa saya, oleh itu saya berpindah agama iaitu ISLAM”.

Diam’s telah mendapat liputan media pada masa ia mengenakan pakaian hitam dan menggunakan hijab sejak masuk Islam dan berkahwin dengan seorang pemuda Islam.

Diam’s, yang nama asalnya Melanie Georgiades, lahir pada 25 Juli 1980 di Cyprus, wanita ini merupakan artis penyanyi rap Perancis, Dia adalah berketurunan Yunani Cypriot. Pada tahun 1984, keluarganya pindah ke Essonne (dekat Paris) .

Diam’s pernah memenangi beberapa pertandingan di dunia muzik. Peminatnya yang memang ramai, peminat-peminatnya sangat terkejut dengan berita ini, jika penyanyi ini masuk Islam, pada hal dirancangkan Diam’s akan mengeluarkan album terbarunya pada bulan November ini.

Diam mengatakan semua keuntungan dari album barunya nanti akan disalurkan kepada organisasi kemanusiaan dan dia mengatakan mulai saat ini dirinya tidak akan meninggalkan rumah tanpa menutup aurat termasuk rambutnya.

Alhamdulillah..pintu hidayah Allah telah sampai dan terbuka untuk Diam.Hanya islam sahaja bakal menyelamatkan umat manusia dialam ini.Jika manusia memilih kegelapan sesudah datangnya Hidayah,itu kesilapan mereka.Tetapi jika datangnya hidayah diselangi dengan syukur dan istiqamah dalam beragama...insyaAllah..pintu hidayah itu tidak pernah tertutup untuk umat manusia.

Sekian,waallahua3lam.

Al-Baihaqi,
Rabat.


0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates