Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Friday, August 21, 2009

Ramadhan Al-Mubarak

0200b.jpg puasa bulan Ramadhan picture by bobooi
Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan...Marhaban..


Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

Pejam celik,sudah hampir setahun saya berada di Kota Rabat,Morocco.Asalnya memasang niat untuk mendalami ilmu Allah Taala.Genap sudah ramadhan setahun yang lepas saya tinggalkan dan lembaran ramadhan yang baru meniti kali pertama di bumi maghribi ini.Dan genap setahun jugalah saya meninggalkan keluarga.

Pada asalnya sangkaan saya negara jajahan perancis ini akan mengalami kelewatan mula berpuasa.Berkira-kira akan jatuh pada hari ahad iaitu 23 ogos.Maha suci Allah,jika saya tidak bertanya jiran tetangga arab,kemungkinan kami tidak mengetahui puasa adalah pada hari sabtu.Tanpa televisyen dirumah,sudah tentu menyukarkan kami mahasiswa malaysia untuk mengetahui tarikh bermulanya puasa.Alhamdulillah,sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang telah dirancangNya.Selepas solat isyak semalam,kami terus menunaikan solat sunat tarawikh.Inilah pengalaman pertama saya bersolat tarawikh di sini.Alhamdulillah,telah saya sempurnakan.



Dikesempatan ini,insyaAllah saya akan terus mencari dan mengenengahkan tentang hukum hakam serta panduan berkaitan puasa sepanjang bulan ramadhan.Apa jua cadangan serta pandangan bolehlah terus menghubungi saya di 'ibnuyusuf_90@yahoo.com' ataupun facebook yang terdapat di link blog saya ini.Segala permasalahan berkaitan bulan puasa,insyaAllah akan kita sama-sama mencari jawapannya.InsyaAllah.

Akhir kalam,saya doakan semoga kita sentiasa mendapat lindungan serta naungan Allah taala sepanjang bulan ramadhan ini.Dan semoga kita dapat mempertingkatkan lagi amalan di bulan barakah ini.

Sekian,wassalam.






0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates