Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Sunday, December 19, 2010

Semalam...



Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..


Semalam

Habis saja majlis perpisahan Datuk Duta Malaysia,hati aku terdetik nak balik rumah cepat-cepat...Pelawaan roomate aku agar bermalam di kediaman Datuk Duta ku tolak dengan baik..

Malam semalam,angin bertiup kencang..Sejuk yang teramat membuatkan anjing-angjing yang selalu menganggu kami ketika pulang dari residen kedutaan pun sunyi dari nyalakan..

Sampai rumah,hujan lebat mencurah ke bumi..Alhamdulillah..
Tiba2,sedang aku menyalin pakaian,angin kuat menghempas tingkap bilik yang telanjang dari perisai tingkap..

Air tempias mula masuk..panik aku jadi sebab air yang mencurah itu keadaannya seperti pili bomba yang sengaja dicurah dari atas..jatuh pula atas buku2 dan kertas2 penting - basah!

Aku yang tanpa banyak fikir alihkan buku2..

(nasib baik instict nak balik juga malam semalam,kalau tak habis basah semua buku..)

..........................................................

Semalam aku banyak kecewa..

(tapi bukanlah hari malang ye sedara2..sebab hidup ini adalah terbaik yang Allah tetapkan buat kita..) ^-^

1- Semalam aku puas berlatih nyanyi macam nak 'rak' (rak?)
Latih lagu lain,nyanyi lagu lain..lastly,sudahnya hancur..sebab,aku tak pandai nyanyi ikut muzik..memang tak boleh!

Judul lagu Jangan diucap selamat tinggal!

Lepas nyanyi..

Junior 1 : Abang nyanyi dah okay,tapi tak habis..kenapa ya?

Junior 2 : Suara abang dah okay,tapi kena lontarkan lagi suara..

Junior 3 : masa abang nyanyi saya tumpu tangan yang pegang kertas tu sahaja,terketar-ketar kan?kenapa?takut ke?

Senior 1 : Awie..tak puas la dengar..sekejap sangat..kenapa berhenti?sekejap sangat nyanyi..

Senior 2 : Awie..best la nyanyi..tapi berhenti tiba2..sedih ke?


Aku tergelak je lah.. ^-^
Sebab..

1-Aku dah lama tak nyanyi
2-Kalau dah tak nyanyi konfirmlah tak kehadapan..(so,jangan ditanya kenapa terketar-ketar..huhu)
3-Aku senang nak ingat lirik,tapi bila dah kehadapan..kurang yakin boleh ingat..hehe (so,preparationnya adalah membawa 'toyol' kehadapan)..hehe
4-Aku tak boleh pandang muka Datuk dek kerana sedih (sebab sebelum itu,pembuka tirai majlis diserikan persembahan pegawai kedutaan.nangis juga.aku pun sedih)

Namun begitu,rasa menyesal itu mestilah ada kerana..nyanyi sambil menundukan muka yang menampakkan sedikit control macho Fizo Omar..

Apa2 pun,komen itu bagus untuk tingkatkan diri anda..hihi

Al-Baihaqi,
Rabat..


1 comments:

Al_Mizzi said...

hehehe awieee...
cam kenal jer komen senior tu...
huhuhu...
mmg sedih sbb awie nyanyi kejap jer..huu~

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates